18 september 2009

två steg fram och ett tillbaka

Idag sprang jag på en symaskinstrampa och är sååå lycklig, både den och maskinen funkade!!! Trots att maskinen har stått orörd i över 10 år så spann den som en katt! Då kom jag på att jag inte har gjort om pannrummet till syrum som jag tänkte.... bara röjt det värsta där inne... behöver ett praktiskt sybord och sätta lite färg på väggarna.... sen är det färdigt att börja sy!! En skön matta med, orkar inte vänta på ett nytt golv. Och ett draperi som döljer pannorna förstås. Nu ska här sys.

Fattar inte varför jag inte hinner mer på dagarna. Får inte tummen ur. Speciellt då jag inte får kaffe på morgonen.

Idag var jag såååå trött (som vanligt) och fick ingen ro att dricka kaffe. Värsta I-landsproblemet. Men det blev så bra tillslut i alla fall! Tog bilen in till stan, O somnade så gott så jag kilade iväg till stadsbiblioteket. De har gjort i ordning så fin uteservering, så han kunde sova sött ute. Jag fick dricka mitt älskade kaffe o äta fralla bläddrande i en inredningstidning som jag dessutom sparade in på att köpa! Fick ännu fler idéer i huvet. Men inte mycket praktiskt gjort.... Två steg fram och ett bak.

Skönt att det är fredag idag. Ska försöka ge mig iväg till torget i morgon, blir ju extra roligt nu när jag kan SY något av alla mina tyger. Måste mäta sängen så jag kan sy det ultimata lapptäcket. Har aldrig gjort det innan, så jag tar gärna emot tips.

Ska mäta O's garderob också så vi kan köpa lite praktisk förvaring där. En snygg mörkläggningsgardin ska sys till honom också, och en gardin till datorrummet. Och en ny till sovrummet.

Det finns att göra. Måste ladda kameran. alltid roligare med inlägg som har bilder.

Nu är det fredagsmys, om det så är det sista jag gör.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar