7 september 2009

vakna med ett leende

åh idag vaknade jag av ljudet av en liten kille som snackade. Första gången jag vaknar av det och inte gråt på morgonen. Vilken lycka. Jag hade lugnt kunnat vända mig om o sova lite till, men jag var tvungen att gå in till hans rum o se vad han gjorde. Där satt han nöjd o go o tittade o pekade o snackade. Åååååh vilken kille vi har!

Så somnade han igen nu på morgonen... jag som tänkte föra in nya rutinen med att bara sova middag. Men när han somnade i sjalen på min rygg så var det så skönt att hinna med annat.......

Jaha vilket ska man göra?

Antingen sätta mig med en kopp kaffe o läsa senaste numret av Mama en stund i lug o ro. Den har legat oöppnad o väntat på mig i flera dagar ...

...eller ska jag ta itu med garderoben o sortera bort alla sommarkläder o tvätta.

SVÅRT VAL.

Jag sätter mig o skriver en stund istället.

Trodde du ja. Nejdå. Anna har varit såsåååå effektiv. Har lagt in en tvätt och röjt undan det värsta i garderoben. Nu dricker jag kaffe o funderar på att läsa lite mama.

Vi köpte en schäslong igår, den gjorde hela rummet. Nu kan man sitta o kolla på TV eller bara mysa även häruppe... skulle lagt in en bild, men kunde inte hitta kameran nu.

hejdå monday morning

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar