8 augusti 2010

Jobbångest

Ja, det är väl normalt med jobbångest efter semestern som syrran sa.... När man väl kommit dit och börjat jobba o träffa alla så är det ju faktiskt trevligt, det vet jag ju.... men samtidigt så känns det sådär tungt just nu. Önskar att jag var ledig en vecka till......

Nu njuter jag av rena fönster. Vi har såna där gamla 50-tals fönster med dubbla glas, så varje dubbelfönster har 8 sidor som ska putsas. Hästjobb... Men det är samma sak med fönsterputsning som med jobb-- det är inte så farligt när man väl sätter igång, till och med lite trevligt. Terapi på något sätt.

Vi har fått ett gammalt skåp av Mikaels mormor, som hennes morfar har gjort någon gång på 1800-talet. Nu har Mikael slipat det och vi målade det turkost utvändigt och oljade insidan med linolja. Lådorna som ska vara i mitten syns till höger på bilden. Bilden är tagen precis innan vi målade det, nu ska vi bara vänta på att det torkar ordentligt, sen ska vi slipa här och där för en skönt sliten och nött känsla! Jag är så svag för turkost.



Snart är det termin start på filmklubben. Har ännu inte bestämt vilken Clintan film jag ska visa. Är det någon som kan ge mig ett förslag??

Nu ska vi ta på oss gummistövlar och åka ut o meta. Det är fina-metare-vädret ute: regn!

Ha en skön söndag.




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar