22 september 2010

Äppelpaj/kaka

I söndags var det filmklubb hemma hos mig. Sista filmen med Clintan som tema. Jag visade "Changeling" som han har regisserat. Den är baserad på en verklig historia och var verkligen hemsk. Angelina Jolie tycker jag gjorde en jättebra insats och de andra tjejerna grät floder. Tyvärr gjorde ju inte jag det. Kan inte peka på var det var som gjorde att sorgen stannade som en klump i mig. Filmen saknade nog ett klimax. Önskar att jag hade fått gråta ut det hemska.

Nåja, jag bjöd på en jättegod äppelkaka. Den blev en succé.

200 grader i 25 minuter.
Smält 125 g smör
Blanda i 1,5 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

Häll smeten ljummen över äpplena och grädda


Den blev sådär krispigt god, testa den i dessa svenska äppeltider!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar