26 oktober 2010

Kränkt

Jag har reklammerat en dyr tröja från x eftersom den blev ful och trasslig efter första tvätten.

Den godkändes inte.

Jag tyckte det var konstigt rentav ett misstag, så jag lämnade in den igen. Och fick samtalet precis nu. Inget trevligt samtal vill jag lova. Hon skrek i luren så jag var tvungen att hålla den ifrån örat. Jag har tydligen fastnat i något, eller burit en handväska.

Den luktade så illa min tröja att ingen ville ta i den sa hon. Nytvättad, är den. Jag var gråtfärdig. Aldrig skulle jag drömma om att reklamera en tröja om jag hade fastnat eller orsakat skadan själv.

Hör jag barn i bakgrunden, sa hon sen, för det förklarar ju endel. Då var det min tur att tappa humöret helt- nej jag ringer från jobbet.

Jag är alltid ödmjuk mot människor och behandlar andra med respekt. Hon hade kunnat framföra sitt budskap utan att kränka mig till tårar




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar