4 februari 2012

Jag lovade en recension...

"Filmklubben bjöd på en film från 1992, regisserad av Francis Ford Coppola. Förutom Anthony Hopkins spelade Gary Oldman, Winona Ryder och Keanu Reeves... Gissa vilken!? Recensionen kommer snart!"

Svaret är Dracula. BRA film. Alltid dumt att skriva något om filmen såhär en månad senare... Men den ledde i alla fall till nästa tema, som blir regissören Francis Ford Coppola. Fin övergång.



Här kommer en lista på de filmer jag kommer ihåg att vi sett sedan starten 2004... Jag har missat några, men tack vare bloggen (som startade 2009) är det lite lättare att hålla koll... Här kommer den gedigna listan:




1. Saturday night fever 
2. The breakfast club 
3. Sling blade 
4. Trainspotting 
5. A clockwork orange 
6. Monsoon wedding 
7. Den blå filmen 
8. Deliverance 
9. Orient expressen 
10. Den röda filmen 
11. True Romance 
12. Dancing in the dark 
13. Den vita filmen 
14. Mitt liv som hund 
15. Borta med vinden 
16. Casablanca 
17. Amelie från Montmartre 
18. Diktatorn 
19. Det sjunde inseglet 
20. Exorsisten 
21. Nyckeln till frihet 
22. Fellinis Roma

23. ---(listade samma film 2 ggr men orkar inte ändra alla nummer)
24. Who's afraid of Virginia Woolf
.......

Sedan började vi med teman för att strukturera upp klubben lite, Ni kan läsa alla recensioner här på bloggen under under etiketten "Filmklubben" . 

Första temat blev "Johnny Depp"

25. Plutonen

26. Sweeny Todd

Tema "Klassiker som gjordes på 70-talet":
27. Gökboet
28. Kramer vs. Kramer
29. Chinatown
30. Gudfadern
Tema: Clint Eastwood
31. Flykten från Alcatraz
32. Changeling
33. Örnnästet
Tema: Emma Thompson
34. Love Actually
35. I faderns namn
36. Återstoden av dagen
Tema: Anthony Hopkins
37. When eight bells toll
38. Proof
39. Dracula
Tema:Francis Ford Coppola
40. American Graffiti 
41. Papillion (1973)(Jag avvek från temat för att jag inte hittade något bra.)
42. Marie Antoinette (2006)
fortsättning följer...


Har du kanske något bra tips på tema eller film?


I kväll är det MELODIFESTIVAL!! I love.

Skön lördag


PS. Idag har jag varit på Antik o samlarmässan, hittade sååå fina grejor! Visas inom kort

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar