24 april 2012

Dassigt både lite här o där

Det skulle vara regn hela veckan enligt min telefon väderprognos. Ska inte lita på den mer. Vilket underbart väder det har varit och jag har vabbat för skrutt har haft så ont i halsen, varit febrig o dassig.

Vår trädgård har otroligt potential men vi får aldrig tummen ur att göra något ordentligt. Just nu ligger en trähög som blev av efter bygget av altanen, plus en hög med plattor som vi inte vet var vi ska lägga dem (som vi fick av mamma o pappa när de gjorde om hemma hos dem) plus en massa hinkar med sand från en sandlåda som vi tog bort för att få plats med altanen som vi har sparat för vi tänkte det kan vara bra att lägga under plattorna då vi vet var vi ska lägga dem. Herregud. Vill bara få bort det. Egentligen borde jag tagit med den röran på bilderna, istället har jag försökt ta bilder där de inte syns, he he. Jag vet.

Pangséer i tunnan och på väggarna, nu är det bara möblerna som saknas. Är sugen på att göra uteplatesn till en Pergola; lägga ribbor som tak med murgröna över, så det blir extra mysigt att sitta här då solen ligger på och gör det varmt långt in på kvällen.

I planteringslånorna fanns lite gott o blandat. Svårt att komma ihåg vilka som var parenna och inte. Men mintplantorna var i full växt och tog över den ena lådan, så jag räddade de smultron o jordgubbs plantorna som var där genom att placera dem i den andra. Rensade mycket men endel fick vara kvar... Får se vad det blir. Planterade frön av Sockerärtor, dill och några morotsfrön som blev över från Olles land. Rosorna blev beskurna och fick kogödsel.

Olle och hans egna Lille skutt land, med morotsfrön från Bamse!

Fina blommor va! (Titta nu inte på allt som behöver målas runtomkring)

Olle trivs och är så fin i pippi tröjan som mormor har stickat!

Puh, det känns i ryggen efter en hel dag i trädgården. 


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar