1 maj 2012

Arbetarnas lediga dag

Jo jag tackar. Kunde verkligen inte låta bli att städa trots det fina vädret. Mikael o Olle drog till golfbanan o ville att jag skulle följa med och att jag hellre städar inomhus än följer med säger en hel del om vad jag tycker om golf...

Blev stoppad av polisen för första gången i mitt liv idag. Fick blåsa o visa körkortet samt visa blinkers, hel/ halv/ dim/broms ljus. Samt en varning för att vi missat besiktiga bilen (sista dagen var igår)... Så det var körförbud- där skyller jag på Mikael. Men vi kom undan utan böter. Måste dock skynda oss att besiktiga. Vill inte ta skralt bilen till jobbet i morgon utan mugghållare och radio blir färden olidlig, tacka vet jag en kopp kaffe och Morgonpasset i P3. I-landproblem, I know, men jag har 8 mil till jobbet.

Så blev det lite om-möblering för att känna av städningen ordentligt. Man måste flytta runt möblerna några gånger per år, annars blir jag tokig. Likadant som med min frisyr.

Olles skolbänk hamnade i trappavsaten. Han är så stolt: kan skriva sitt namn helt själv!

Soffan flyttades bort från fönstret
Nu är grillen tänd och det skramlas i köket- Härliga lång helgen sjunger på sista versen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar