16 december 2012

Sprider ljus i mörkret

Denna Juliga helg började med Sanna Nielsen konsert med kören i Kristine kyrka i fredags. Hon är ju så otroligt begåvad.... inte bara det, hon är snygg och charmig också. Det var verkligen en ära att få sjunga med henne, ja emellanåt så låtsades jag att vi sjöng duett hahahha- Gu va bra det lät!

Lördagen bjöd på bästa kramsnön, så då gjorde vi en snögubbe och några lyktor som lös så fint.

Stolt snögubbe konstnär (Gubben ser lite väl levande ut)

Vi ville att alla som åkte förbi på vägen skulle se ljuset från lyktan. Vi tände den för alla barn som mördades i USA

Idag har vi åkt skridskor, första gången för Olle. Så vi var mentalt förberedda på katastrof, men faktum är att han var otroligt tålmodig. Åkte så bra helt själv och lärde sig ställa sig upp utan hjälp! Mäkta stolt mamma.
Tryggt att hålla i pappa

Sedan kläddes granen medan det dracks glögg o spisades julmusik.
Favorit pynt hängdes upp...

Stjärntradition

Ta-daa
Super mysig helg trots att jag blivit förkyld och varit allmänt hängig. Sista rycket för Musikhjälpen och som vanligt önskade jag låt i sista minuten. Då dyker ju även de senaste årens låtönskningar upp i sms rutan, lite kul! Förra året önskade jag Calling My children home av Emmylou Harris, Året innan dess önskade jag Soulshine av The Allman brothers och i år blev det Irish heartbeat av Van Morrison. Det är roligt att andra får lyssna på musik som värmer mitt hjärta (för jag har aldrig hört önskningarna spelas själv). Jag älskar Jason, han är så himla fin! Apropå Musikhjälpen så var det ett företag från Jönköping som drog hem budgivningen på Fredrik o Filip som receptionister för imponerande 221 100 kr. Då blir jag också stolt.

Nu ska vi söndagsmysa med granen gnistrandes i hörnet


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar