17 juni 2013

Naturlisch

Energiklippning hos Naturligtvis Salomonsson i Nässjö var en underbar upplevelse. Ingen spegel- bara det- sitta och titta in i en (fake) eld med vita stenar med fötterna på en pall och i handen en kopp rykande grönt te. Ganska bra utgångspunkt. Andas. Hon började med att borsta håret med två borstar samtidigt, i säkert 5 minuter.

Jag som inte ens ägt en hårborste borstar nu håret 100 tag om dagen-50 morgon 50 kväll. Speciellt viktigt innan hårtvätt. 

Efter det kom en hårbottenmassage utan dess like. Jag tror att jag svävade väldigt långt borta. Sedan var det hårtvätt med lera.

Själv bestämde jag mig för att köpa ett ekologiskt schampo Reco Hair från Smålandsstenar då leran kändes för lik bakpulvermetoden som jag använde för ett tag sen. Håret blir elektriskt. Balsam var det inte heller tal om utan en oljeinpackningskur 1 gång i veckan då man masserar in 2 matskedar olivolja i håret och låter sitta i över natten. På morgonen skall man massera in schampo i håret innan man blöter det, så försvinner oljan bättre.

Det hela avslutades med klippning enbart med sax, för att få fram hårets naturliga fall i en form som passar ens ansikte och kropp. Jag är helnöjd


Jag har alltid strävat efter att slippa fixa så mycket med håret, det ska liksom falla på plats av klippningen. Och tackvare hårborstningen känns mitt hår mycket tjockare redan. Nu är planen att få håret att växa ut en bit. Det var längesen!

Skönt att använda ekologiska produkter i håret. Varför är det så svårt att hitta ekologiska rengöringsprodukter både till håret och kroppen i vanliga livsmedelsbutiker år 2013? Speciellt till barn. Jag får börja köpa på mig på nätet, tips någon?




1 kommentar :

  1. Gud vilket schysst ställe, det skulle jag vilja testa! Jättefint blev det ju också. Härligt!

    Glad midsommar :-D

    /A

    SvaraRadera