22 juni 2014

Life is good

Olle har rest på husvagnssemester med sin kusin i 5 hela dagar. Det kändes i mamma hjärtat när han åkte iväg. Men så spännande för honom!

Min charmige prins

Så mitt lilla projekt hemma får bli att verkligen få in hälsomat rutiner. Ska hitta recept på goda smoothies och joser, hemlagad granola, goda vegetariska och rawfood luncher som jag ska ha med mig till jobbet varje dag! Efter min Vipassana kurs då jag bara åt vegetariskt fick jag verkligen känna hur bra jag mår av det. Samtidigt som jag saknade Mikaels fantastiska goda animaliska mat. Så istället för att bli 100% vegetarian tänker jag att 70% skulle vara optimalt. Jag köpte en indisk kokbok med enbart vegetariska rätter för ett tag sedan, men det har inte blivit av att jag lagat något. Det krävs lite disciplin för det, men jag älskar klassisk daal. Här är en Jamie Oliver inspirerad Aloo Palak

Eget vitaminvatten
Grön smoothie av Rawfood Erica
Grodda!

Min nya rutin ska bli att ha med mig en riktigt nyttig och god smoothie på väg till jobbet. Sedan ha med mig en naturell yogurt med granola till frukostfikat. Ja, jag fick jobbet och börjar i augusti så nu har jag en lång härlig semester. Life is good!




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar