3 augusti 2014

Dwight Yoakam, we love you!

Har jag sagt att jag har världens snällaste syrra? Hon tog med mig till Göteborg på alldeles underbara dagar i solen övernattning på Avalon och biljetter till min absoluta countryfavorit Dwight Yoakam!! Vilken lycka alltså. Jag har inte lyckats smälta det än. Han är en ikon verkligen.

Det blev ingen systerhelg förra året. Men året innan (2012) åkte vi till Bjärehalvön-så himla mysigt med loppis och morgonbad kolla här. Vi prickade in så fint väder i en annars ganska regnig sommar! 2011 bodde vi i sviten på Avalon o kollade på både Brad Paisly och Dolly Parton, kolla här och här!

Först stannade vi på hovåsbadet o gottade oss några timmar 


Till mitt bildförsvar halkade jag mitt i språnget, hahah fult hopp!

Lite lika är vi nog, speciellt nu när jag skaffat långt (längre) hår. Folk tror ofta att vi är tvillingar, lite kul!

På Trädgården i Göteborg! Trots den vackra, varma sommarkvällen hölls konserten inomhus...

Vi tog en smarrig räkmacka innan konserten. Mannen i bakgrunden hade i alla fall en snygg hatt (avis)

I väntan på Dwight! Förband var Doug Seegers som upptäcktes av Jill Johnssons (Jills veranda). Fin musik.

Äntligen fick jag se honom live
Älskar hans röst, och hans sätt att röra på sig. Blev lite förvånad över att han inte visade en min när han entrade scenen. Ett leende eller så. Men icke. Sen var det så attans varmt, jag snackar 40 grader med uppknäppt skjorta under jeansjacka, med tighta jeans, hatt och boots. Fattar inte hur han klarade det. Men han är ju från Kentucky:) Ljudet skorrade också emellanåt och man märkte tydligt att Dwight inte var nöjd. 

Extra numret blev Suspiscious minds som han gör galet bra:


En ung Dwight Guitars and Cadillacs!


Hillbilly music när den är som bäst!!

Kunde dock tagit bort den packade damen framför oss som hela tiden ropade på swinglish "Dvajt Jockam, Dvajt Jockam; we löve you"!! Dwight ignorerade henne så länge det gick, tillslut sa han "I love you too" men ändrade sig "Or, I like you".



2 kommentarer :

  1. Haha, spydigt svar ;)
    Vad mysigt med syskonhelg! Låter verkligen härligt.

    SvaraRadera
  2. jaa, något syrligt... men jag försvarar honom med att hon var väldigt störande... hans "gillande" av henne var generöst nog hahah! Vi hade verkligen super mysigt:) Kram

    SvaraRadera