14 augusti 2014

Insomnia

har drabbat mig.

Första natten testade jag intensiv Vipassana meditation vilket förmodligen gjorde att jag klarade av dagen efter utan att svimma av. I söndags sov jag nämligen noll timmar för att köra till Malmö på morgonen och träffa alla nya arbetskamrater min första arbetsdag. Inget drömscenario direkt. NU (äntligen?) FÖRSTÅR jag er alla er som lider av detta. Själv har jag aldrig drabbats tidigare. Jag är en riktig sömntuta som älskar att sova. Trots otaliga nervösa dagar att vakna upp till under mitt liv, inför nya jobb och viktiga möten och presentationer, har detta aldrig hindrat mig från att sova. Tills nu. Andra natten sov jag som en sten, trots att det var på hotell. Tredje natten, insomna igen hemma. Nu hade jag ingen ro att köra Vipassana eftersom sova var det enda jag ville. Vilket jag fick efter sju timmars total sömnkatastrof. Så fort jag kände att sömnen närmade sig blev jag så desperat att fånga den att jag liksom vaknade igen. Och så fortsatte det till klockan 5. Då jag lyckades släppa desperationen efter sömn och gav efter när sömnen kom stickande i kroppen. Det var inte lätt, men när jag vaknade av väckarklockan 6:30 kände jag ändå någon slags seger trots att kroppen skakade och huvudet dunkade som värsta bakfyllan.

Dagen blev ändå bra. Genom vipassana har jag lärt mig att acceptera läget som det är, inte som man önskar att det var. Det hjälper verkligen inte att noja eller ha ångest över att man inte fått någon sömn. Det är mitt bästa tips tillsammans med en sån här i handväskan
Mycket godare än vanlig Redbull och väldigt effektiv


Hoppas detta aldrig någonsin händer igen. Det önskar jag inte ens min värsta fiende.




1 kommentar :