28 september 2015

Glädjen och styrkan i yogan



Ju mer medvetet jag lever mitt liv förstår jag hur galet vackert allt är. Titta på videon, lyssna på orden. Jag lyckades inte hålla tårarna borta. Detta är precis vad yogan handlar om för mig; oändligt mycket kärlek, styrka, glädje och ljus. Att vi tar bort alla lager av färgat glas som omedvetet läggs framför ögonen genom livets erfarenheter, och hindrar oss från att se klart. Livet är ett enda stort test, för att se hur vi (den innersta kärnan av oss, (själen, iakttagaren) som förblir oförändrad genom hela livet) klarar av att hantera det som läggs i vår väg, utan att tappa synen för allt det vackra.

"May the blessings of your grace my lord, shine on everyone and may we all see the light within, the light within"

Jag kom just hem från en helg på Skandinavisk yoga och meditation i Hå, mellan Ljungby och Älmhult. Det var helt underbart, fantastiskt. Underbar mat, proffsiga lärare, närheten till naturen, hästar, hundar, djurliv. Vi hade otrolig tur med vädret, blå himmel så vi kunde sitta ute och meditera en gång. Stjärnklart på natten med en fantastisk måne. Jag har fått lite bättre syn efter detta, men nog finns det fler lager kvar innan jag kan se klart. Men jag älskar processen, hur tuff den än är.

1 kommentar :