26 juli 2009

inspirerad

Hej!
Sitter med ansiktsmask efter en skön peeling, Olle sover och jag har energi så det väller över, det är så mycket man vill hinna med när han sover. Har verkligen väntat på att energin och inspirationen skulle komma tillbaka. Kanske är det tack vare kökssoffan som Lasse har varit så himla snäll o målat vit samt förkortat så att den passar i vårt kök. Jag har alltid önskat mig en kökssoffa, nu pysslar vi om klädseln som blir ett långrandigt tyg i beige o rött som jag bara älskar. Ska sy några söta kuddar också och gardiner är så sugen på spets. Mycket av inspirationen kommer från lantlif.blogspot.com, hon har det bara såååå fint hemma!! Jag vill blanda den söta stilen med stilren modern design så att Mikael också kan känna sig hemma. 

Nu vill jag bara hitta trampan till farmors gamla symaskin och göra i ordning ett mysigt och organiserat syrum i pannrummet, jag kan se det framför mig!! Men det är mycket som ligger framför det i prioriteringarna....... garageuppfarten ska bli stenlagd, trappan inne ska göras om till vitt trä och en snygg matta på trappstegen (nu är vi redan ett par år framåt i tiden, om vi inte är extremt effektiva på semestern) trappan ute ska göras om så man inte halkar o slår ihjäl sig när det är blött eller snöigt, badrummet i källaren ska kaklas o göras fin med ett härligt badkar o ny in glasad dusch, Olles rum ska bli mysigt med myshörna o färg eller nåt kul på väggarna..... listan kan göras ännu längre, men det är väl det som ligger närmast i prioriteringen.

Bäst att sätta igång... 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar