10 augusti 2009

trött....





Vi var på landet förra veckan o fick så mycket fina gamla saker! Denna gamla mjölksil gjorde vi om till en lampa. Den användes när man handmjölkade för att sila bort flugor o annat från mjölken. 


....och av de underbara tygerna ska jag sy lite av varje, jag är så sugen på ett lapptäcke!

Detta är bara ett urval, jag har en stor säck full.... Visst är de fina! Kul när man vet att de är från 60-70-talet!

En gammal låda blev till perfekt förvaring i köket!

Och idag har jag även köpt spetsbården i rätt längd denna gången, så gardinen är äntligen äntligen klar! Jag lägger in en bild så snart jag har satt i en brädbit o rullat upp den snyggt, jag är himla nöjd faktiskt, men så otroligt trött..... Kan vara för att Olle vaknade 6:30 i morse o det var min tur att gå upp.... Eller för att det är konstigt väder ute o luften känns tung...

Det blir Libanesiskt ikväll..... aaah

KRAM

1 kommentar :

  1. va fin lampan blev!
    ser fram emot att se gardinen upphängd- jag har ju fått se den färdigsydd-jättefin!
    saknar Ollebolle om man bara är borta från honom en dag!
    kram Linda

    SvaraRadera