4 oktober 2009

där gick den helgen

Det är inte klokt vad helgerna springer förbi.... Det har varit en riktigt mysig regn-höst-helg. Jag har sytt färdigt draperiet som ska dölja pannorna i syrummet. Mikael ska bara sätta upp krokar i taket, sen är det klart. Tänk vad lite man hinner ändå. Inte för att det är så brådskande, men man vill ändå ha det klart.

Sen ska jag ge mig på att sy en quilt. Jag längtar, men vet inte riktigt vad jag ger mig in på. Undrar om man kan blanda tyger, alltså bomull med linne. Jag har nämligen favorit tyger i olika kvalitet som jag vill sy av, men det kanske inte funkar att ha i samma quilt eftersom de drar sig olika när man tvättar det.

Nåja jag får kolla upp det.

Vill också börja organisera Olles rum.
  • Fixa förvaring i hans stora garderob.
  • Måla tavellister.
  • Sätta upp den fina nallepuh lampan
  • Sy ett väggmått så man ser hur mycket han växer
  • Fixa myshörna med klättermöjligheter och tittut med MDF skiva och madrass på golvet

Så nu vet jag vad jag ska göra i denna veckan.... månaden.... ja iallafall innan jul.

Hejdå

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar