19 februari 2010

dagis

idag var vi o hälsade på på Olles första Dagis. Lite tur att det var sportlov tycker jag, för det var bara 2 barn där. Annars är de 12 st mellan 1 och 3 år. Olle var i paradiset. Traktorer, djur dockor och vagnar, böcker o pussel, en stor båt som man kunde sitta i o styra. Det känns som det kommer att bli jätte bra.

Det enda jag inte kan släppa var plastmattan som luktade så himla illa. Jag fick huvudvärk av den och inbillar mig att den är cancerogen. Hur kan det få vara så? Vad kan man göra åt det? Jag gillar deras mål och arbetssätt, och de har en underbar stor lekyta utomhus.... Det är ändå försent att försöka hitta ett annat dagis, jag börjar ju jobba på måndag. Jag får väl bara komma över den lukten. Tycker ändå att det är synd om barnen som måste andas in den.

Syrran o hennes kille kommer i helgen, ska bli så kul att se dem! Bäst att röja undan det värsta här.

Ha en skön helg alla!!

1 kommentar :

  1. Det kommer säkert att bli jättebra trots mattan ;-) Kram & trevlig helg.

    SvaraRadera