3 augusti 2011

helt ensam...


både Olle o Mikael är borta... bara jag här. Känns konstigt och lite busigt förbjudet. Efter jobbet kunde jag sitta i solen på den nya altanen, lyssna på Björn Afzelius och skriva dagbok tills solen försvann bakom träden. Vilken vansinnig lyx.



Ja, jag har alltid skrivit dagbok, sen jag var typ 10. En klok man sa till mig en gång "if life is worth living, it is worth recording". För mig är det en sorts terapi så man kan ordna alla tankar som flyger omkring... Bloggen räcker inte till för allt det, och det kan ni vara glada för hahha! Jag kan rekommendera alla att skriva dagbok. Man glömmer så fort allt man tänker o gör. Det är kul att titta tillbaka på åren som gått.

Sen lagade jag mat av det som fanns kvar i kylen, såhär gott blev det. Quinoa med feta ost på en bädd av sallad, toppat med Mikaels underbara fisk biff och grönsaker.

Vinegretten på vitvinsvinäger olja, persilja och oregano togs från vår egen lilla köksträdgård,


Där finns röd basilika (närmast i bild) smultron, tomater, oregano, salvia, persilja, gräslök, rosmarin, mynta och pepparmynta som frodas så jag måste göra lite mojitos snart! I love Mojitos


Nu gott folk ska jag kolla på Sommar mord med Leif GW, I love Leif GW


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar