21 maj 2012

fågelkvitter

Har haft en super skön långhelg i Stockholm hos Mia!! Gu va vi har skrattat. Det bästa var nog när vi stod i toalettkön efter bion (The hunger games) och Mia ropar till mig "det är upplagt för en tvåa" jag fattade inte att hon syftade på filmen hahha. You had to be there. Filmen var super, så spännande jag var så nervös hjärtat höll på att hoppa ur bröstet. Vi höll på att missa den då vi satt på en högljudd pub som visade hockey (eller var det fotboll.... du ser sportnörden. NOT) och hade så trevligt tiden bara sprang iväg och vi fick springa till bion. Jag hann rusa på toa medans Mia stod i popcorn kön. Bra fördelning tyckte jag woahahah.

Gassade sol på Medis (Lånade bilden från Mias facebook-inlägg)
Vi var på UNDERBAR teater Skattjakten på Orionteatern. Politisk vänster, jag trivdes. Det bjöds ekologiskt bag-in-box-vin och mängder av samtidskritik (-läs moderatkritik). Mia trivdes också, sa hon... med musiken och underhållningen. (no comments)

Vi var på Grönalund och mådde illa, trodde vi älskade karusell som för 10 år sen. Det gjorde vi inte. Och efter ett "litet" psykbryt högst uppe i Fritt fall gick det mest utför. Efter en helkväll halvt spyfärdiga tog vi oss till världens bästa Indiska resturang på Söder "Indian Garden"på heleneborgsgatan. GÅ dit och ät. Jag kan rekommendera "Lamm korachi". Indisk mat när den är som bäst! Illamåendet var som bortblåst.

Bistro Bon på Söder var en fantastisk matupplevelse som jag också kan rekommendera. Jag åt Moule frites, super goda hemma gjorda pommes och jätte fina musslor! (Prisvärt, 155kr.)

Glömde tyvärr kameran och min telefon tar kassa bilder...

Cyklat har vi gjort också, med livet som insats. Man ser så mycket mer av stan och får bättre lokalsinne. Äta lunch på Vapiano är tradition.

Träffade min vän Rebecka på Drottninggatan av en slump och vi bestämde träff och fikade, det var så roligt! Vad är oddsen för det?

Det sammanfattar nog lite av långhelgens bravader. Sköna morgonpromenader i solskenet, långa frukostar. Mycket kaffe.... vaddå lyx??

Stockholm i mitt hjärta, Mia likaså!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar