24 maj 2012

Trädgårdsarkitektur

Drömmen är att anlita en trädgårdsarkitekt. En som ser potentialen i trägården, indela i "rum" göra den inbjudande och fin från vår till sen höst.  
Japanskt körsbärsträd, vacker på vår och försommar

Vildvin, mjukar upp stenmur, staket och hus.  Fin på sommaren men speciellt på hösten
Just nu planerar vi att sätta upp ett staket runt huset, just nu har vi inget alls på framsidan, men kommer ta bort de andra frågan är bara vad vi ska sätta upp. Eftersom jag samtidigt vill ha mer insynskydd så försöker jag slå två flugor i en smäll. Men det är inte det lättaste då vi bor på en hörntomt och måste lämna fri sikt.... Helst skulle jag vilja mura en hög mur med gammalt tegel


Fint, eller hur?! 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Såhär ser situationen ut hos oss

Vi vill flytta staketet upp en bit så vi slipper slänten ner mot gatan

Som synes behövs insynsskydd av något slag ut mot gatan

Tyvärr har vi vardagsrummet under gatunivå och drar ned persiennerna på kvällen vilket inte ser så roligt ut. Därför vill jag mura upp en odlingsbädd framför fönstret och plantera vass och/eller kanske bambu

Inspirationsbild från Vi i villa. Är svag för etager. Så mysigt och inbjudande
Vi i Villa har väldigt bra tips på trädgårdsplanering om du vill få lite idéer. Själv ska jag läsa mer där när jag inte är så vansinnigt trött. Om du sitter på lösningen på vårt staket/insyns problem så mottages den varmt!

Har varit på Gårdsfest på Dagis idag de sjöng så fint och vilket väder vi fick i år igen!

Olle x 2 (den vänstra är min)

KRAM & GONATT

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar