25 november 2012

Shopping Paradoxen i min hjärna


Visst är det så att ju mindre man äger, ju friare är man. Jag vill egentligen inte ha mer än det jag absolut behöver.... Kunna göra som Nomaderna, packa ihop allt man äger o dra. Utan att sakna något. Det är väl den ultimata friheten?! Joråsåatt- den tanken är väl fin. Verkligheten är sådan att jag älskar kläder, skor, handväskor, smink och alla sådana ytligheter. Shoppaholic, det blir jag när jag är i USA.  



Vad sägs om dessa läckra allvädersstövlar till mina istappar till fötter? Mina förra Timberlands har jag använt flitigt sedan 2003. De har gjort sitt.

Jag hittade den. Den perfekta väskan. Lagom långa kedjor till mina långa armar. Quiltad lyxig BCBG.

Denna lilla godisbit i flätat skinn som kan användas både som clutch/kuvertväska och axelremsväska. Jag kunde inte- Kunde inte motstå den. Se bara det cerisa tyget innuti

Hur fin är den inte?

Jag skulle köpt ett par cowboyboots egentligen, men det blev de här. Jag blev såld på dem. LOVE at fist sight! Så sköna, i märket Börn 

Sedan försöker jag liksom försvara detta shopping beteende med att jag bara köper bra kvalitet som håller livet ut.... Och jag använder verkligen mina kläder tills de är utslitna. Samvetet.

Ingen Nomad-garderob här precis...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar