1 januari 2013

Vi vänder blad

Så skönt på något sätt- och man undrar vad 2013 kommer att innehålla.... Mycket kommer att hända, jag ska ju hitta ett nytt jobb. Bara det är ju stort. Men just nu känner jag bara för att krypa upp i en fåtölj med en bra bok. Kanske har att göra med att vi lyssnade på Leif GW's vinterprat 2011 på hemvägen. Vilken underbar man han är, precis min musiksmak och politiska synsätt och är en känslig fin fisk precis som jag. Mikael fick hans bok "Gustavs grabb" i julstrumpan, man får inte vara dum... hoppas han läser den snart, annars är jag avslöjad för jag vill såklart lägga tassarna på den. Jag har ännu inte läst något av Leif, men det får bli ett av nyårslöftena 2013; att läsa Leifs böcker. Veckans brott är favorit på TV

Leif GW, min idol.
Appropå Vinterprat vill jag lyssna på Hanna Hellquist också, där hon pratar ut om hennes pappa. Jag tycker så mycket om henne. Ni har väl sett hennes program "Jakten på det perfekta livet", hon är så härlig. Jag lyssnar på henne varje morgon på P3 Morgonpasset som förlänger livet om man räknar antalet skrattsalvor det ger mig.

Nu har Mikael och jag en mysig kväll för oss själva, då Olle sover över hos farmor o farfar med kusinen. Vi kom precis hem från stugan vid havet hos Carina, David och Neo med fina Mia, det har varit en riktig minisemester bort från allt. Underbart nära havet, spelat spel med öppen brasa goda viner med goda vänner. Det får bli morgondagens inlägg.

Årets första dag och det känns så BRA!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar