10 februari 2013

heja heja mig

Människor som kan det där med ordning och reda.... Var sak har sin plats, det går liksom inte in i min lilla lilla hjärna.

Så idag, som så många andra dagar har fått gå till att organisera garderoben. Vika, stryka, tvätta. Kul kul kul. När Mikael o Olle tar grillorna o åker iväg, jag då gör jag det jag avskyr mest av allt. Istället för att göra nåt jag gillar. Så skjortorna som hängt rena och skrynkliga i X antal månader är nu nystrukna och inhängda. Det är nåt visst med den känslan ändå.


På köksbordet ligger farmors duk som jag har ärvt, bara det gör mig lycklig. Min farmor kunde det där med att organisera och städa. Kunde jag inte fått ärva det med?!


Äntligen investerat i en Dymo från Claes Olsson
 Sedan vi gjorde om staketet i somras o köpte en ny brevlåda har vi inte fått upp någon "IngenReklamTack-skylt"vilket har resulterat så otroligt mycket peppersslöseri. Fy attans. Dåligt miljösamvete. Men nu, Nu sitter skylten på låddan. FINALLY.

Så nu kan jag organisera varenda liten låda här hemma. Nu jädrar





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar