30 juli 2013

Älskade sommar

Ynka 2 veckors semester.... är inne på den sista. Och då är det mental katastrof, herregud sista veckan tänker jag utan att ens reflektera över att det faktiskt är hälften kvar och mycket mer än vad människor får i andra delar av världen. DESSUTOM ska vi ha 2 veckors semester i september då vi drar till Kalifornien. Så synd om mig är det väl knappast. Bara synd att slösa tid på att ha panik över semesterdagarna som flyger iväg....

Vi har varit några dagar i Stockholm med fina familjen Haag! Det är vi som vi drar till Kalifornien tillsammans i höst!

Kläderna åkte av, det var verkligen HOT in the city! (Olle är inne i en Billy Idol period)
Vi bodde på Scandic Malmen. Tog Vaxholms båten ut till hmmm ja Vaxholm. Kallt i vattnet men underbar dag! Åt en mysig lunch på ekologiska Magasinet på deras soliga utsiktsterass, åt en smarrig Skärgårdstallrik.

Vi fick gastronomiska upplevelser på restaurang Eat och BAR. Eat låg i Mood gallerian som jag inte upptäckt innan, super mysigt! Fyndade en underbar top på Maison Scotch:). Sen avslutade vi med lunch på Ulla Winblad. Fokus var, oh yes MAT. Vi glömmer tågresan hem, eller hur Nova?! Svettigt snigeltåg utan AC stavas panik.

Barnen knatade på utan vagn, så duktiga. Okej, jag erkänner. Mycket bärande blev det;)

I helgen har vi haft finbesök av Tant Mia. Sen kom familjen Odd som väntar tillökning när som helst! Så spännande. Vi tog en picknick på bryggorna i Munksjön mellan regnskurarna.

Bästa
 Nu är Olle o leker hos en kompis, sen ska vi äta lunch med Oddarna och mamma o pappa som kommit hem från USA. Pappa fyller dessutom år, så det blir fireri också.

Vill bara visa fina Carolina Gynning halsbandet jag fick av Carina på fruhippan. Jag älskart!
Nu ska jag NJUTA av min sista vecka på semestern! Är den varmaste och soligaste sommaren på länge. Jag älskar dig Sverige och förlåter dig för de senaste vintrarna.

PUSS

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar