1 september 2009

home sweet home

Idag har vi kollat på en spiskassett till vår öppna spis...jag hade önskat att slippa men skorstenen läckte rök vid provtryckningen o det är smidigare att sätta in en kassett med rör än att laga den. Och denna vinter vill jag kunna tända i brasan o mysa!
Vi gjöt även denna fina lilla platta framför spisen istället för den fula klinkers som var där innan. Det hade vi planerat för 2 år sedan då vi flyttade in. Som tur var sparade de gamla frigolitbokstäverna som jag skar ut då. Det hade torkat lite längre vid mitten än på sidan, så det första "hem" sjönk djupare än det sista. Men det gör inget tycker jag. Sen doppade jag frigolitbokstäverna i olja för att lättare få bort dem sedan, vilket orsakade den lite mörkare tonen. Tänk på det om ni ska trycka något på betong. Alla är vi barn i början, men man kan ju lära av varandra! Jag tog inte bild på hela spisen, tänkte att jag gör det då kassetten är på plats o jag har städat lite runtom!

Nu ska vi göra vietnamesiska vårrullar med räkor, från scratch. Herregud hur ska det gå jag som är vrålhungrig nu? Jag tar en bild o sätter in.... Namnam.

Hejdå

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar