9 augusti 2016

I move bravely forward

Jag varken orkar, kan eller vill…

Hör jag mig själv säga när Olle frågar om jag kan ta bort Pussel, hon ligger nämligen under studsmattan i älsklingsposition i en egengrävd jordhög och förhindrar Olle och hans kompis från att studsa. Jag är just i full färd med att ta ut hallmattan som hon kissade på när kompisen ringde på dörren. Trots mina försök till undanmanöver, slank hon undan och ut i hallen för sitt vanliga kisshälsande, trampar tassarna i kisset och springer runt i halva huset. Med orden ekande i huvudet kände jag mig som allt annat än den bestämda starka kvinna jag vill vara, alltså precis motsatt till de orden som just slunkit ut ur min mun. Var kom de orden ifrån? Tänk vilken styrka det är i ord, de blir till sanningar i huvudet. Jag orkar, kan och vill, upprepade jag inombords samtidigt som styrkan och makten sakta kom tillbaka. Med dem i mitt huvud gick jag med bestämda kliv ut med ett läskande hundben och ropade in Pussel. Jag orkar. Jag kan. Och jag vill så jävla mycket. Mig kan ingenting stoppa. Tack medvetenheten, du hjälpte mig att gå från ett offer till någon som har kontrollen över mitt liv och min tillvaro.

http://www.stinaglaas.se/produkter/

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar